8 Eylül 2013 Pazar

Kitap Yorumu: Küller



Orjinal Adı: Ashes/ Ashes Trilogy #1
Türkçe Adı: Küller/ Küller Üçlemesi #1
Yazar: Ilsa J. Bick
Çevirmen: Barış Emre Alkım
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 361


♥ Dünyanın sonu yarın gelecek olsaydı?


Bayılmadım fakat yine de beğendim . İki kelimeyle tanımlarsam güzel ve iğrençti. Konusu iyiydi, hoştu falan da biraz daha az deşebilirdik sanki. Ama okudukça alıştım mı? Kesinlikle. Hatta sonlara doğru "Niye hâlâ birini deşmediler?" diye düşündüğüm doğrudur.

Baştan uyarayım. "Beni kan tutar, iğrenirim kandan." diyorsanız bence okumayın başka cici kitaplar var onlara geçelim. "Benim midem kaldırmayabilir." diyorsanız bir şans verebilirsiniz. Yok eğer "Hiçbirinden iğrenmem ben okurum rahat rahat." diyorsanız atlayın kitaba.

Uzun zamandır üçüncü ağızdan bir kitap okumamıştım. Değişiklik oldu. Ama anlatım üçüncü kişi tarafından olsa da biz Alex'in bakış açısından görüyorduk olayı.

- Biraz spoiler içerir -

Kitapta bir elektromanyetik darbe dalgası sonrasında olanlar anlatılmakta. Bu dalga sonucunda tüm elektronik aletler çalışmaz hale gelir, çoğu insanlar bu dalgada ölür, kimileri değişir, çok azı da hayatta kalır.

Alex de hayatta kalanlardan biri. Kendisi bizim güçlü kızımız. Ailesi, hastalığı gibi birçok olayla karşı karşıya kalmış. Zor zamanlar geçirmiş. Geçirmeye de devam eder. Bir süre Tom ve Ellie'yle hayatta kalmaya çalışır. Ama sonra ayrılmak zorunda kalırlar ve Rule'a gider. Ellie ve Tom'u bulma isteğinden hiç vazgeçmez. Ancak Rule'da işler beklediği gibi değildir.

Ellie, büyükbabasını o dalgada kaybeden küçük bir kız. İlk başlarda çok sinir bozucu ve mızmızdır ama sonra düzelir, şirin bir karakter olur. Alex ona sahip çıkar, birlikte kalırlar. 

Tom bir asker. Alex düşünmese aklıma bile gelmeyecek, daha ne olduğunu pek bilmediğim birkaç sırrı var. Alex ve Ellie'nin hayatlarını kurtarır ve onlarla birlikte hareket etmeye başlar. Tabi Alex'le aralarında bir şeyler olur. Ama birazcık geç olur, çünkü bir süre sonra Tom çok uzaklardadır. Alex de özlediğim şimdi çok uzaklarda diyerek hayıflanır ama Chris'ten de geri durmaz.

Chris ise kitaba sonlara doğru dahil olur. Rule'u kurtaracak mıdır nedir, öyle bir şeyler yapması beklenir kendisinden. Gizemli bir karakterdir. Alex'i sever -ooh oldu mu size bir üçgen- Tabi bu sevgisinin Rule'u kurtaracak şey olduğunu düşünür oradakiler. Her neyse konuyu söylemeden daha fazla bahsedemiyorum kendisinden.

Şimdi ben bunları aşk üçgenine benzettim ama etrafta hiç team yok. Doğrusu benim kafamda da yok. Acaba diğer kitaplarda aşk üçgeniyle alakasız şeyler mi olacak? Aslında kitap pek aşkla da ilgili değil ki.. Okuyup göreceğiz artık. 

Kitabı anlattım, şimdi de bu kitabın yan etkilerine geçeyim. Okumayı düşünenlere tavsiyem, yan etkileri de değerlendirmeye alsınlar.
• Başlangıçta öğğ, böğğ, ıyyk gibi sesler çıkarabilirsiniz.
• Etrafınızdan zombiymiş muamelesi görebilirsiniz. (Bkz: "Sus! Sakın ağzını açma." ya da "Iyy, sen şimdi ciddi ciddi iğrenmiyor musun ya?")
- Etrafımızdakiler iğrenirken biz(ortadaki biziz işte :P ) - 

• Konuşmalarınızı kalbe, ciğere ya da benzeri organlara bağlayıp karşınızdakini iğrendirebilirsiniz. ( Bkz: "Napıyosun?" "Hiiiç, kitaptaki adamın kadının gözünü yemesini bekliyorum.")
• Bir süre sonra özellikle bunu yapıp karşınızdakini iğrendirmekten zevk alabilirsiniz. (Bkz: "Nihaha, şimdi sizin romantikliğinizi bozayım da görün siz.")
• Çıkarlarınız için de kullanabilirsiniz. (Bkz: "Bunu anlatayım da dondurması bana kalsın.")

Ve benden de birkaç tavsiye:
• Başladığınız zamanın yemekten bir-iki saat önce veya sonra olmasına dikkat edin. (Denenmedi, yemekten sonra dakikasında kitap açıldı. Ooh gayet de güzel okundu.)
• Geceleri okuyabilirsiniz, uykunuza girmez. (Denendi, karanlıktan başka bir şey görülmedi.)
• Etraftan zombi muamelesi görürseniz, sorun sizde değil onlarda. (Denendi, zombiymişim gibi davrananlar itinayla iğrendirildi.)
• Kitabın sonlarında birinin deşilmesini, etrafta gözlerin halay çekip ciğerlerin de bağırsaklarla ip atlamasını isterseniz korkmayın. Sorun yok. (Denendi, başarıyla psikopatlıkta seviye atlandı.)


Şimdi zorla bulunan alıntılara geçebiliriz. Sayfaları tek tek karıştırdım, yazabileceğim şeyleri tek tek belirledim ve sonuç... İşte bu kadarcık alıntı.


♥ Küller'den Alıntılar ♥
-----------------------------------------------------------------


♥ Ama olmuştu.
Ayın rengi maviydi.
--- sayfa 70 ---


♥ "Sen mi yakaladın?"
"Eh, buraya kargo şirketi ile gelmediği kesin."
--- Alex ve Tom, sayfa 99 ---


♥ "Hiç olmazsa otursaydın."
"Niye?"
"Çünkü yine bayıldığında saçını toplamak istemiyorum ve o dik yakalı kazağımı çok severim."
--- Tom ve Alex, sayfa 101 ---


♥ "Söz ver bana." dedi Tom. "Eğer değişirsem beni öldüreceksin."
--- Tom, sayfa 172 ----


♥ Hiç de Tom'la olduğu gibi değildi.
Bu daha çok bir bombaya benziyordu.
--- Alex'le Chris, sayfa 324 ---

-----------------------------------------------------------------
Bu kitabı kütüphanemin alıntı yapılamayacak kitabı ilan ediyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder