4 Eylül 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu: Beni Seç



Orjinal Adı: The Selection/ The Selection #1
Türkçe Adı: Beni Seç/ Beni Seç #1
Yazar: Kiera Cass
Çevirmen: Derya İmer Aydınlık
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 299


♥ 35 kız bir tacın peşinde. Kazanan prensi de kapacak...


Hangi kitabın yorumunu yazsam diye düşünürken, kitaplığımdaki mavi kapaklı bu şirin kitap gözüme çarptı. Gerçekten çok güzel bir kapağı var.

Kitaba bayıldığımı söyleyemem. Ama yine de oldukça beğendiğim, sevdiğim bir kitaptı^^

35 kız bir tacın peşinde.. Kitapta tam olarak bu anlatılıyor. Bizim karakterimiz America da bu 35 kızın içinde. Üstelik bunu istemiyor-du. Ama sonra işler değişiyor tabi.. 

- Az biraz spoiler içerebilir -

America çok sevdiğim bir karakter. Hizmetçilerine karşı çok iyi davranıyor. Karşısındaki prens diye ayılıp bayılmıyor direk cevabı -ya da tekmeyi- yapıştırabiliyor. 5. yani sanatçılar sınıfında olduğundan şarkı söyleyerek para kazanıyor. Kızıl saçları da çok güzel hani.

Aspen, America'nın 6. sınıf yani hizmetçi sınıfından sevgilisi. Kendisini Melez Sözleşmeleri'ndeki Aiden'a benzettim. İkisi de dengesiz :P İkisi de "Seviyorum ama biz birlikte olamayız. Sana bunu yapamam. O yüzden sevdiğimi çaktırmıyorum." diyorlar. Sonra da pişman ol, geri dön. Okuyucu da seni sevsin. Çok beklersin canım^^

Maxon ise bizim prens -Hemen sahiplendim- Kendisi yakışıklı, hafiften utangaç. Bir de ilişkilerde pek bir şey bilememe durumu var, ki çok sevimli bir hava katmış kendisine^^ Ayrıca duyarlı, eğlenceli, anlayışlı, romantik.. Eh, yeme de yanında yat :D 
Bol bol kahkaha atıyor, kadınlar ağladığında ne yapacağını şaşırıyor, hediyeler alıyor, sürprizler yapıyor... Ve tabi bu arada asilerle ilgileniyor, yönetimle ilgileniyor, halka yardım etmeye çalışıyor. Hem gerçek bir kral, hem de krallıkla alakası yok. Canım benim ya^^

Aslında önce hangi team'i seçeceğim konusunda kararsızdım. Sonra Aspen beni sinir etti ve Maxon da şirin şirin bakıp Team Maxon olmamı isteyince kıyamadım^^
-Maxon bana şirin şirin bakarken-


Özetle kitapta ne mi var? Prensin uyluğuna atılan tekmeler.. Geceleri dışarı çıkan sevgililer.. Prense sığ diyen, sadece yemekler için orada olduğunu açıkça ifade eden bir kız.. Kavanozu boşaltınca içinde kalmaya inat eden bir kuruş.. Çekilen kulaklar.. Subay kılığına girmiş bir kara kedi.. Ve merak uyandıran bir son..

Kitap için ölüp bitmesem de okumalısınız ;)


♥ Beni Seç'ten Alıntılar ♥
-----------------------------------------------------------------


♥ "Sence..Sana hâlâ 'tatlım' diyebilir miyim?"
"Hiç şansın yok."
"Denemeye devam edeceğim. Vazgeçmek doğamda yok."
--- Maxon ve America, sayfa 123 ---


♥ Evet, anne, prense benimle hiç şansının olmadığını söyleyip, elimden geldiğince hakaret edeceğim. Harika plan.
--- America, sayfa 132 ---


♥ "Ailen benimkisinden çok farklı olmalı."
"Aynen öyle." Kahkaha attım. "Bir kere kimse kahvaltıda taç takmaz."
Maxon gülümsedi. "Singerlarda daha çok akşam yemeklerinde mi takılır?"
"Tabii ki."
--- Maxon ve America, sayfa 134 ---


♥ "Muhtemelen senin üstüne atlamak istiyorlardır."
"Fakat sen istemiyorsun, yani kasıklarıma dizini geçirirken kesinlikle hiç vicdan azabı çekmedin."
"Bacağına vurdum!"
"Ah, lütfen. Herhangi bir adamın, bacağına gelen bir diz yüzünden bu kadar acı çekmesi mümkün değil."
--- America ve Maxon, sayfa 145 ---


♥ "Peki, oda dolusu ağlayan kadınla nasıl baş ediyorsun?"
" Dünyada hiçbir şey bu kadar kafa karıştırıcı olamaz! Nasıl durduracağım hakkında en ufak bir fikrim yok."
--- America ve Maxon, sayfa 145 ---


♥ "Omzuna dokunmak için uygun bir an mı?"
"Evet. Şu an harika."
"Ben gerçekten hayatımda sadece anneme sarıldım. Bu iyi mi?"
"Kucaklaşmanın yanlış yapılma olasılığı epey düşük."
--- Maxon ve America, sayfa 181 ---


♥ "Aaah! Bu gece tam bir embesil gibi hissediyorum. O hikayeyi de bana anlattırdığına inanamıyorum."
"Tüm gecenin en güzel kısmıydı o! Annem gerçekten eğlendi. Onun zamanında kızlar Tiny'den bile daha içine kapanıklardı ve sen orada bana sığ diyordun... Buna dayanamadı."
--- America ve Maxon, sayfa 229 ---


♥ "Eğer sana aşık olmamı istemiyorsan, bu kadar tatlı görünmeye bir son vermelisin. Yarın ilk iş, hizmetçilerine senin için patates çuvalı diktireceğim!"
"Kes sesini, Maxon."
"Şaka yapmıyorum. Bu kadar güzel olman senin için zararlı. Buradan ayrıldığın zaman seninle birlikte birkaç muhafız göndermemiz gerekecek. Asla tek başına hayatta kalamazsın, zavallı şey."
"Buna engel olamam. Kimse dünyaya mükemmel bir şekilde gelmeye engel olamaz."
"Hayır, bunu engelleyebileceğini sanmıyorum."
--- Maxon ve America, sayfa 231 ---


♥ "Hayır. Onu ya da seni tercih etmiyorum. Kendimi tercih ediyorum."
--- America, sayfa 298 ---

-----------------------------------------------------------------


♥ Team Maxon ♥


2 yorum: