31 Temmuz 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu: Obsidiyen



Orjinal Adı: Obsidian/ Lux #1
Türkçe Adı: Obsidiyen/ Lux #1
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Çevirmen: Bilge N. Zileli Alkım
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 354



♥ Hey yakışıklı, hangi gezegendensin sen? 


Obsidiyen'den önce yazmam gereken yorumlar vardı aslında. Ama napıyım dayanamadım^^ Bu kadar dayanmama bile şaşırıyorum. 

Ne desem bilemiyorum. Mükemmeldi, harikaydı, bayıldım,  Daemon fanı oldum, diyaloglara bittim, çoğunu sırıtarak okudum^^ Bu nasıl bir şeydi böyle ?! Neyse kiii ben bitirdikten birkaç saniye sonra 2. kitaba başladım^^ Ama diğer kitapları beklemiyorum değil.


Şimdi kitabımızda bir Daemon'ımız var. O bizim canımız, bitanemiz, biriciğimiz, öküzümüz, yakışıklımız, bitanemiz, bitaneciğimiz, paylaşılmaz bitaneciğimiz -öhöö 'bitaneciğimiz'i biraz fazla kullandım sanırım- kitabımızın baş kahramanı, cesur kahramanı, -biri beni durdursun- kitabımızın anlamı.. Bitti, iyiyim^^


- Az biraz spoiler içerir - 

En iyisi ben kitaba geçeyim^^ Anlatım Katy'nin -bir diğer adıyla Kedicik- ağzından. Katy'nin oldukça eğlenceli yorumları olduğunu söyleyebilirim. Bu tarz anlatımları seviyorum ben^^ 
Kitaptaki olaylar çok heyecanlı. Daemon'ın Katy'yi kendinden uzak tutma çabaları, ondan nefret ediyormuş gibi davranması.. -ay yerim ya, ama Katy'ye de üzülmedim desem yalan olur- 

Ama sonra Katy'ye üzülme kim, ben kim? Onun Daemon'ı var!! Daemon'ı var!! DAEMON'I VAR!! -Takılma aşaması sona ermiştir- Bu durumda nasıl üzülebilirim ki?


Kitabın arka kapağını ve öndeki kitabı özetleyen o mükemmel sözü -Hey yakışıklı, hangi gezegendensin sen?- okuduğum için kitapta Katy Daemon'ın uzaylı olduğunu öğrendiğinde şaşırmadım. Çünkü ben biliyordum^^ Ayrıca ne zaman öğreneceğini de tahmin ettim. Hem de doğru tahmin ettim -Yaşasın, yaşasın!!- 


Ayrıca Ash'e gıcık oldum! Burdan ona sesleniyorum: " Daemon asla senin olmayacak! O yüzden artık ona yaklaşmaya çalışma! " 


Bu gif de sana Ash..



Ash'e olan uyarımı da yaptıktan sonra devam edebiliriz^^ Kitabın neredeyse yarısına kadar Daemon'ın Katy'yi uzaklaştırma çabalarını okuyoruz. Ama tavrının arkasındaki kişiliği de oldukça görüyoruz. Özellikle de Katy'nin başı dertte olduğunda.. Neden acaba^^


Arada Daemon'ı pataklayasınız geliyor. Son derece gıcık oluyorsunuz ve.. Ve bu ona ayrı bir çekicilik katıyor, pataklamaya kıyamıyorsunuz.. Özellikle sayfa 297'de 26. bölümün sonunda öyle bir şey yaptı ki ağzım açık kaldı -beklemiyordum, beklemiyordum, hayır kesinlikle beklemiyordum- 


Sayfa 297'de 26. bölümün sonun okuyunca ben:



İşte o zaman onu pataklayasım geldi ama çok tatlıydı, kıyamadım. Hem onun bunu isteyerek söylemediğini biliyordum, en azından buna inanıyordum, inanmalıydım. Benim Daemon'ım isteyerek böyle bir şey yapmazdı -Evet, haklıyım. Kanıtlarım bile var- 311. ve 312. sayfalarda Daemon'ın üzüntüsünü hissedebiliyorsunuz. Hele de 325. sayfadaki o sözcükler var ya içime işledi resmen -O sözcükleri alıntılar bölümünde paylaşacağım, önceden okuduysan bile mutlaka oku. Okudukça insanın içinde tekrar kıpırtılar oluşuyor. Bir dene^^- 


Ve Katy'nin fedakarlığı... Tek kelimeyle mükemmeldi -o sözcükler de bu bölümdeydi- Katy kesinlikle çok cesurdu. Şaştım, kaldım. Beklemiyordum, bekleyemezdim ki.. Oldukça... heyecanlıydı -spoiler vermeme çabam görülmeye değer^^- Deli kız ya :) 


Eee bir de kitabın sonundaki " Okumaya devam edin! " bölümünden söz etmeliyim. Tam kitap bitti derken karşıma çıktı şapşik^^ Hemen sayfayı çevirdim ve bir de baktım ki Daemon'ın anlatımı O_o Şaşırdım, sevindim, bölümlere bayıldım, onun anlatımlarına öldüm. 


Daemon bölümlerini okuduktan sonra ben:

 
O nasıl bir tatlılık öyle Daemon^^ Canım ya -Sanırım yakışıklı, korumacı, gıcık, gıcık, gıcık, erkeklere zaafım var^^ Ama gıcıklık seviyesi önemli tabi, Daemon gibi olmalı ;) -



Bu kitap kesinlikle harikaydı..



Kitapla ilgili bir şey yazıyım derken spoiler vermemişimdir umarım. Ama herkes okumuştur bunu ya.. Okudunuz di mi? Okumadıysanız Daemon çarpıntısının ne olduğunu bilmiyorsunuz demektir. Uyarayım, dikkatli olun. Fena çarpar, tutulur kalırsınız -ben ve kitabı okuyan diğer herkes gibi- Siz en iyisi çarpıntıya hazır olun ve filmi çıkmadan Obsidiyen'i okuyun -Filmi dedim değil mi? Söylememiş miydim?-

!!! Obsidiyen'in filmi çıkıyormuş!!! 



Umarım filmde Pepe Toth ve Sztella Tziotziosz -Soyadı sizce de ilginç değil mi ? Neyse yakında soyadı Toth olur artık^^- oynar. Onlara çok alıştım ben yerlerine başkasını düşünemiyorum^^



♥ Obsidiyen'den Alıntılar ♥

--------------------------------------------------------------------------


♥ "Görünüşe göre küçük kız kardeşim seni seviyor." dedi, sanki nedeninin anlayamıyormuş gibi.
Tüylerim diken diken oldu ve başımı geriye attım ama bakışlarımı ona çevirdim."Küçük mü? Siz ikizsiniz."
"Ondan tam dört dakika otuz saniye önce doğdum." diye böbürlendi gözlerime bakarak. "Teknik olarak o benim küçük kız kardeşim."
--- Kat ve Daemon, sayfa 43 ---


♥ Daemon gözlerime baktı." Gerçekten endişelendin, değil mi?"
"Öf başlama! 'Boğuldun sandım' cümlesinin hangi kısmını anlamadın?"
--- Kat ve Daemon göldeyken, sayfa 62 ---


♥ "Ah, şimdi de deliler konusunda uzman mı oldun?"
"Seninle bir ay geçirdim ve bu konuda yüksek lisans derecem varmış gibi hissediyorum."
--- Kat ve Daemon, sayfa 111---


♥ Daemon bir kahkaha patlattı."Çok paranoyaksın."
Burun kıvırdım. "Ya, bunu söyleyen de dokunmadan beni gökyüzüne fırlatabilecek bir uzaylı."
--- Katy ve Daemon göle giderken, sayfa 189 ---


♥ Eh, beni kızdırmayı sevmesi hastalıklıydı ama daha da hastalıklı olan, sinirlenmemi izlemesinin benim de hoşuma gitmesiydi.
--- Katy, sayfa 191 ---

♥ Ağzı kulaklarına vardı."Sıradaki soru?"
"Neden bu kadar dangalaksın?" Sözcükler iyice düşünmeden ağzımdan dökülüvermişti.
" Herkes bir konuda uzmanlaşmalı, değil mi?"
"Şey, harika bir iş çıkarıyorsun."
--- Kat ve Daemon gölde, sayfa 194 ---


♥ " Ne zamandır orada duruyorsun?"
"Daemon'a hareket çektiğini görmeye yetecek kadar."
"Bunu hak etmişti."
--- Katy ve annesi, sayfa 208 ---


♥ "Bütün dondurmayı yediğine inanamıyorum Daemon!"
Yüzümü buruşturup yemek odasında öylece durdum. O mutfağa hayatta giremezdim.
"Hepsini ben yemedim."
"Ya, o zaman kim yedi?" Dee o kadar fazla bağırıyordu ki tavandaki kirişlerin sallandığını duyuyordum. "Kaşık mı yedi? Ah bekle, biliyorum. Kutu yedi."
"Aslına bakarsan bence dondurucu yedi." diye cevap verdi Daemon kuru kuru.
--- Dee ve Daemon, sayfa 208 ---


♥ "Beni dinlemedin." diye mırıldandı.
"Ben seni hiç dinlemem ki." Ona sımsıkı sarıldım.
--- Kat Daemon'u Arum'dan kurtarırken, sayfa 267 ---


♥ Dudakları bir gülümsemeyle aralandı. "Meydan okumaları severim, biliyorsun, değil mi?"
Belli belirsiz güldüm, sonra ona hareket çekerek veda ettim, kapıya yürüdüm. "Ben de severim Daemon. Ben de."
--- Daemon'la Kat'in hoşlanma kavgası^^ , sayfa 338 ---

--------------------------------------------------------------------------

Son olarak şunu söyleyebilirim:

♥ Okurken kalp atışlarınızı kontrol etseniz iyi olur. 
Çünkü her an kalbinizi durabilir^^ ♥

4 yorum:

  1. Bi ben okumadım bu seriyi sanırım. Hayırlı olsun blogun :)

    YanıtlaSil
  2. http://filidum.blogspot.com/ bloguma uğrarsan çoook aşırı mutlu olurum :)

    YanıtlaSil