28 Temmuz 2013 Pazar

Kitap Yorumu: Açlık Oyunları




Orjinal Adı: Hunger Games/ Hunger Games #1
Türkçe Adı: Açlık Oyunları/ Açlık Oyunları #1
Yazar: Suzanne Collins
Çevirmen: Sevinç S. Tezcan
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 384

Okuyalı baya oldu aslında. Ama blogumda olmasının istediğim, beğendiğim bir kitaptı. Üstünden zaman geçince ayrıntıları net hatırlayamadığım için çok spoiler vereceğimi sanmıyorum^^

Yoruma geçersek, kitapta beni en çok etkileyen kurgu oldu. Farklı bir yapıdaydı ve bence onu başarılı yapan da buydu. Yani bildiğimiz canavarlar çıktı, vampirler, kurtadamlar, zombiler geldi gibi şeyler yoktu =) En çok da bu özelliği kitabı çoğu fantastik kitaptan farklı yapıyordu -canavarları,vampirleri sevmem demiyorum ha, onlar da benim canlarım ya-

Kitaba başladığımdaki " Kim çıkarmış bu oyunları?! Ne sanıyorlar kendilerini?! " tarzındaki sitemlerimi de kitap sonuna kadar devam ettirdim. Hele de -mini minnacık spoiler, ama ilk bölümde öğreniyorsunuz bunu- Prim'in adını okuyunca Effie'nin gözünü oyasım geldi^^ -Ama sonralarda Effie'ye haksızlık etmişim demedim de değil =) - Katniss de beklediğim şeyi yaptı. -Bildim, bildim vuhu^^- İyi de yaptı yani yoksa yazık olurdu kıza.

Oyunlar oldukça heyecanlıydı. Ayrıntıları da o kadar çok işlenmişti ki kendinizi Katniss sanabilirsiniz^^ Neyse işte bu oyunlarda bir de karakter zımbırtıları -tercümesi: kariyer haraçları- var. Onlara sinir oldum. Böyle bir ittifak kurmalar, sonra saf çocuğu yanlarına çekmeler, Katniss'i öldürmeye çalışmalar falan soğuttu beni onlardan-.- Zaten saf çocuğu -adı lazım değil çok spoiler olmasın- ittifakta görünce baştaki sempatimi kaybettim -sonra geri kazandı ama yine de çok sevemedim ben onu-

Kitabın sonlarında yani kazananın belli olacağı yerde çift kişiden tek kişiye -bkz. spoiler olmaması için verilen çaba- düşmesini beklemiyordum. Şaşırdım! Ama tabi sonra Katniss bekleneni yaptı ve... iyi oldu yani ne diyeyim ki =) Kitabın en sonunda ise tehlike sezdik, ve haklısınız tehlike var^^


Karakterlere geçelim:

Katniss Everdeen: Çok sevdim ben bu kızı ya^^ Çok iyi ok kullanıyor kendisi fakat aşk okunu yanlış kişide kullandı -bence- Ama yine de Katniss sempatimi çok rahat kazandı. Hem güçlü, dayanıklı,fedakar -daha sayıyım mı?-  Fiminde onu Jennifer Lawrence canlandırdı. Kesinlikle Katnisss rolüne çok yakıştığının düşünüyorum. Süper de oynamış. Çok da severim zaten kendisini. Bana çok cana yakın geliyor.  Jennifer ♥
Jennifer'a Not: Kahverengi saç sana sarıdan daha çok yakışıyor^^


Gale Hawthorne: Ve işte Gale! Kitabın başından beri "Team Gale"dim, şu an da öyleyim ve ne olursa olsun -serinin sonunu bilsem de- öyle kalacağım. İsmini okuduğum ilk andan beri Katniss-Gale aşkını istiyordum. Çünkü Gale çok tatlı ya, yerim ben onu^^ Gale için yazara sitem etmedim değil yani, ah Suzanne ah, sen bırak gül gibi çocuğu git başkasını seç... Olmaz ki canım! Filmde Gale'i Liam Hemsworth canlandırıyor -Severim Liam'ı, hele bir de Gale'i canlandırınca daha çok severim- Tam olmuş bence. Harika olmuş, mükemmel olmuş, bayıldım seçimlerine. Aynı hayalimdeki Gale^^



Peeta Mellark: Bu çocuk da iyi ama Gale'in yanından bile geçemez -tabi yazar öyle düşünmüyor ama neyse- Arkadaş çok masum, sakin, iyiliksever, saf -bir ara durumunu ihanetçi olarak değiştirdi sandım ama neyse ki değilmiş- birisi -Bu tipler bana göre değil ya, bana badboy tarzında birileri lazım. Hele de içinde insanı sinir etme huyu, ama tatlı bir şekilde sinir etme huyu ve sevdiğini çok koruma yoksa, teşekkürler üstü kalsın =P- Bu arada Peeta, ben hâlâ Team Gale'im ama yine seni de seviyorum hani =P Filmde Peeta'yı Josh Hutcherson canlandırıyor. Eh, olmuş gibi =) Yani iyi oynamış da Katniss'le olmamış, yakışmıyorlar^^



Haymitch Abernathy: Bu şahıs da bizim haraçların eğitmeni gibi bir şey. Genellikle sarhoş =D Ama yine de sevdim be bu adamı. Hele de Katniss'e olan yardımlarından ve serinin diğer kitaplarından sonra. Filmde onu Woody Harrelson canlandırıyor.



Cinna: Kendisini hep sevmişimdir. Favori karakterlerimden birisi. Ama yazarımızın benim favorilerimle bir sorunu var. Burada yazara demek istiyorum ki: Neden Suzanne, neden? Bunu bize neden yapıyorsun? -Görün artık sitemimi- Filmde onu Lenny Kravitz canlandırmış. Olmuş, olmuş, güzel olmuş. Ama yazar, soruyorum sana, neden? Hatta kendi dilinde soruyorum: Why? -Seri bitse de sitemim devam ediyor. Gerçi ilk kitapta sorun yok gönül rahatlığıyla okuyun =D -



Effie Trinket: Bu da sonradan gözüme giren süslü^^ O nasıl bir süs öyle.. Kadın boya kutusuna batmış gibi. Hatta tüm süslerinden, makyajından arınınca tanınamaz olur o^^ Biliyorum, çünkğ filmdeki karakterin Elizabeth Banks ile bağdaştıramadım bile.



Karakterlerle ilgili son olarak Rue ve Prim sempatimi belirtmek istiyorum. Ama Rue sevgimin ağzını yüzünü dağıtıyor yazar. Üzüyor beni ya =( Tekrar soruyorum Suzanne. Neden? Neden yaptın? İngilizce de soruyorum. Why? Why did you do? -Çeviri Google'dan onaylıdır^^ -



Vee bizim aşk üçgeni^^ -Gale çok sinirli çıkmış ama-





YAKIŞMIŞ MI ?

HAYIR!


YAKIŞMIŞ MI ?

EVET!



Bu fotoğraf Vampir Günlükleri'nin -The Vampire Diaries- fotoğrafına benzemiyor mu?



Ve bu da benziyor O_o



Biraz Gif ^^








hunger games gif photo: hg hemust_zps59d92001.gif

hunger games gif photo:  katniss5.gif



hunger games gif photo:  shoot.gif

hunger games gif photo: The Hunger Games GIF tumblr_m26gh4lQdd1qg46duo1_500.gif





İlk yorumum da burada bitti^^ Ne kadar da çok yazmışım. Ne kadar çok isyan etmişim öyle. Ama yine de Suzanne çok güzel bir kitap yazmış =) Daha okumadıysan al, hemen oku. Öyle filmini izledim yeter diye okumamazlık yapma sakın. Hatta koş koş, ikinci film çıkmadan bitir seriyi^^


♥ Team Gale ♥


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder